הבלוג של הנקודה בנושא כתיבה


זו לא הכמות, זו האיכות

Posted on January 20, 2015 at 22:00 PM by רות סגל


movie camera

סטיבן קינג הציע לנו הכותבים בספרו "על הכתיבה" לכתוב מדי יום 1,000 מילים לפחות. כשאני משוטטת  ברחבי הרשת נדמה לי לפעמים כי כמה כותבי SEO לקחו את העצה שלו צעד אחד יותר מדי. הרשת היום מלאה בתוכן טקסטואלי רדוד, עילג ומשעמם שמטרתו היא אחת – קידום התוכן ב- Google. הרי ידוע לכל כי אם האתר שלך לא עמוס בתוכן עם מילות החיפוש הרלוונטיות את לא קיימת במנוע החיפוש הגדול בעולם.

אבל מה קורה כשהקורא מוצא אותך? נניח שאת משווקת של מייבש כביסה מתוצרת איקס. השקעת באתר שלך, הוספת כתבות על שואבי אבק, מאמרים, חוות דעת וסריקות מוצרים, מה כתוב בהם? מה זה משנה. "מייבש כביסה איקס הוא מייבש כביסה איטלקי" או "מייבש כביסה איקס הוא מייבש הכביסה הטוב ביותר" ואולי "מייבש כביסה איקס יכול להיות שלך!" והנה זה קרה - הגעת לעמוד הראשון בחיפוש של גוגל. הידד!

בינתיים לקוח פוטנציאלי, נקרא לו לצורך העניין ג', גילה כי מייבש הכביסה שלו התקלקל. הוא התייעץ עם חברה שמבינה עניין והיא המליצה לו על מייבש כביסה מתוצרת איקס. מייבש מצוין. רק צריך לבדוק איפה מוכרים וכי צריכת החשמל לא גבוהה מדי. ג' ישר ניגש למחשב, הקליד במנוע החיפוש  "צריכת חשמל מייבש כביסה איקס" ומצא אותך בעמוד הראשון! עכשיו הוא נכנס פנימה והנה הוא כאן! באתר שלך!

אז מה מחכה לו שם? לא מה שהוא חיפש. לא כתבת על צריכת החשמל של "מייבש כביסה מתוצרת איקס" כי לא חשבת שהדבר יעזור לקידום האתר במנוע החיפוש. בעצם ג' ימצא הרבה טקסט שלא אומר שום דבר. ובטח לא מספק לו את המידע – מהי צריכת החשמל למייבש הכביסה איקס, זה שאת משווקת ויכולה למכור לו.

מהר מאוד הוא ייצא מהאתר שלך וכל ההשקעה שלך תרד לטמיון. לא חבל?

אני יודעת, חשוב מאוד להגיע לתוצאות גבוהות במנוע החיפוש, זה קריטי. אם את לא שם את בטח לא קיימת. אבל התוכן חשוב לא פחות. החלטת לבנות אתר, את רוצה למשוך את הגולשים לאתר? את רוצה שהם ישארו שם ויהפכו ללקוחות שלך? תשקיעי בהם. תחשבי מה הם צריכים לדעת, תמצאי את המידע הרלוונטי ותכתבי אותו בצורה עניינית, באופן שיעביר את המסר. והכי חשוב? תני למישהי נוספת לעבור על הטקסט, מומלץ מישהי שתוכל לעשות לך הגהה לטקסט. תתפלא כמה קוראים ברשת, ובניהם אני, פשוט לא מסוגלים לקרוא טקסט שלא נכתב על פי כללי הדקדוק.

ואז כשג' יגיע לאתר שלך, הוא ימצא בדיוק את מה שחיפש – תוכן רלוונטי, אמיתי ומעניין. והוא ישאר, ואולי אפילו ירכוש את המוצר שלך.

בהצלחה!


חיפוש בבלוג

הודעות

שלום לכולם,
אני מאחלת לכולם שבוע נעים