זו לא הכמות – זו האיכות

סטיבן קינג הציע לנו הכותבים בספרו "על הכתיבה" לכתוב מדי יום 1,000 מילים לפחות. כשאני משוטטת ברחבי הרשת נדמה לי לפעמים כי כמה כותבי SEO (קידום אתרים) לקחו את העצה שלו צעד אחד יותר מדי. הרשת היום מלאה בתוכן טקסטואלי רדוד, עילג ומשעמם שמטרתו היא אחת – קידום התוכן ב- Google. הרי ידוע לכל כי אם האתר שלך לא עמוס בתוכן עם מילות החיפוש הרלוונטיות את לא קיימת במנוע החיפוש הגדול בעולם.

בל מה קורה כשהקורא מוצא אותך? נניח שאת משווקת של מייבש כביסה מתוצרת X. השקעת באתר שלך, הוספת כתבות על שואבי אבק, מאמרים, חוות דעת וסריקות מוצרים, מה כתוב בהם? מה זה משנה. "מייבש כביסה X הוא מייבש כביסה איטלקי" או "מייבש כביסה X הוא מייבש הכביסה הטוב ביותר" ואולי "מייבש כביסה X יכול להיות שלך!" והנה זה קרה - הגעת לעמוד הראשון בחיפוש של גוגל. הידד!

בינתיים לקוח פוטנציאלי, נקרא לו לצורך העניין ג', גילה כי מייבש הכביסה שלו התקלקל. הוא התייעץ עם חברה שמבינה עניין והיא המליצה לו על מייבש כביסה מתוצרת X. מייבש מצוין. רק צריך לבדוק איפה מוכרים וכי צריכת החשמל לא גבוהה מדי. ג' ישר ניגש למחשב, הקליד במנוע החיפוש "צריכת חשמל מייבש כביסה איקס" ומצא אותך בעמוד הראשון! עכשיו הוא נכנס פנימה והנה הוא כאן! באתר שלך!

אז מה מחכה לו שם? לא מה שהוא חיפש. לא כתבת על צריכת החשמל של "מייבש כביסה מתוצרת X" כי לא חשבת שהדבר יעזור לקידום האתר במנוע החיפוש. בעצם ג' ימצא הרבה טקסט שלא אומר שום דבר. ובטח לא מספק לו את המידע – מהי צריכת החשמל למייבש הכביסה X, זה שאת משווקת ויכולה למכור לו.

מהר מאוד הוא ייצא מהאתר שלך וכל ההשקעה שלך תרד לטמיון. לא חבל? אני יודעת, חשוב מאוד להגיע לתוצאות גבוהות במנוע החיפוש, זה קריטי. אם את לא שם את בטח לא קיימת. אבל התוכן חשוב לא פחות. החלטת לבנות אתר, את רוצה למשוך את הגולשים לאתר? את רוצה שהם יישארו שם ויהפכו ללקוחות שלך? תשקיעי בהם. תחשבי מה הם צריכים לדעת, תמצאי את המידע הרלוונטי ותכתבי אותו בצורה עניינית, באופן שיעביר את המסר. והכי חשוב? תני למישהי נוספת לעבור על הטקסט, מומלץ מישהי שתוכל לעשות לך הגהה לטקסט. תתפלא כמה קוראים ברשת, ובניהם אני, פשוט לא מסוגלים לקרוא טקסט שלא נכתב על פי כללי הדקדוק. ואז כשג' יגיע לאתר שלך, הוא ימצא בדיוק את מה שחיפש: תוכן רלוונטי, אמיתי ומעניין. והוא יישאר, ואולי אפילו ירכוש את המוצר שלך.

בהצלחה!

לשאלות נוספות וליצירת קשר לחצו כאן.

כתבות נוספות

טלפון נייד


דואר אלקטרוני


אזור פעילות


תל אביב והמרכז